Monday 6 November 2017

Saya Ada Seminar Ni...

Tgk tajuk mcm gempak je kan...hahahahaha...Padahal cermah biasa je pun...Lately ni aku ngan Ostat Wan slalu jugak join seminar2 terutama sekali bab2 parenting ni...Korg tau x ilmu parenting ni sbnrnya penting utk kita mak bapak zaman skrg ni...Xtau lah korg punya pandangan ttg skill parenting ni cmne...Tp bagi aku, skill parenting utk zaman skrg, dengan kelompok anak2 gen y, gen z, gen alpha sumer skrg ni, mmg sgt penting...Bnyk bende kita kene tau dan kene belajar dlm sistem mendidik dan membesarkan anak2 zaman skrg...

Citer psl skill parenting, aku slalu jugak libatkan diri terutama bila program tu anjuran GEN P yang diselaraskan jugak dengan jawatankuasa Masjid Hasanah Bangi (Masjid Ijau)...Buat masa ni dh ada dlm 5 kali jugak aku join program seminar berkaitan skill parenting ni...program nni slalu dijalankan setiap ahad dengan bayaran RM10 satu kepala...Utk yg bwk anak2 pulak, ada nursery disediakan semasa parent tgh berseminar tu..Jadinya, legalah sikit mak pak ni nak dgr ceramah tu....Blh angkut anak2 sbb ada org jagakan....

Untuk sesi kali ni, tajuk seminar tu adalah Syurga Yang Dirindukan...Wah..Mcm tajuk filem lak...Dasat kan...Tp penyampaian dan hasil input yg aku ngan Ostat Wan dpt pun sgt menakjubkan...Bnyk mende yg kdg2 kita x blh hanya terima dengan logik akal sahaja...Terutama skali dalam bab Islam...Bila ada ilmu, kita akan nmpk Big Picture dalam erti Bahagia yg sebenar....Dalam rumahtangga dan dlm sistem mendidik anak2, kita x blh nk ikut temolok kita ikut sedap tekak kita je...Bnyk hati kita nk kene jaga...Hati suami, hati isteri, hati anak2...Sbb tu bila ilmu ttg perenting cukup, InshaAllah, Allah bantu kita dalam mengharmonikan rumahtangga dan dptkan kebahagian yang sebenar dalam rumahtangga dan hidup sekaligus anak2 cemerlang dan terbilang...Bkn hanya dr segi pelajaran, tp dari segala aspek agama, adab, tatasusila dan sebagainya...

Nama ustaz tu klu skali tgk org mesti sebut Nushi...Tp katanya klu org ada ilmu, dia kan sebut dengan Nus-Hi..Siap halaqah qalqalah sumer lah...heheheheheh

cer tgk muka ostat tu..ajet2 suci kan..manalah ko x dpt gelaran ostat abg oi...kepiah mana kepiah
Eh dahlah...Mcm makin merepek...Padahal nk citer g seminar je pun...Btw nk info sikit napa lak laki aku tu dpt gelara Ostat...Dh klu kehulu kehilir asal jumpa org, suci nau agaknya muka dia...Kekadang ngan kopiah x tggl, slalu nau aku dgr org pggil dia Ostat...Kbtlan lak klu org yg slalu jumpa dia waktu tgh merawat kt DarusSyifa Bangi tu...Smpi aku kdg2 rasa alahai keciknya aku nk dpt gelaran bini ostat ni...Jauh benau bezanya title bakal ostajah tu ngan aku...Almaklum le...Aku ni otak mereng...Klu ketawa jgn ckplah...Setan pun kalah dgr aku ketawa...Skali karektor laki suci giler....Adoyai...Kene g cari tudung labuh ni...Hahahahahaha...

xoxo..salamesrabadingatan

0 comments:

 
Jaga Hati Hiasi Peribadi Blogger Template by Ipietoon Blogger Template