Thursday 28 March 2019

Rindu Bertandang Lagi

Assalamualaikum

Allahuakbar.. Lama btl x jengah sini..smpi lupa kdg2 apa yg penah dikisahkan dolu-dolu...Tp bila ptg2 gini, ddk saja2 sambil bdn mmg x brapa sihat, mulalah tkenang mcm2 perkara..Nak2 pulak bila tgn ni gatal g scroll google photo...haaa mulalah ko nk nmpk segala jenis gmbr yg ingatkan ko mcm2...adoyai...arini aku sayu bila terkenang dia...rinduuu rasanya...

                                                  

Dia... Satu waktu dulu masa aku tgh sakit, dia slalu ada...Slalu tanya keadaan aku...Slalu sgt bising suh aku jg mkn jg dr...Slalu nk temankan aku kononnya tkt jd apa2 kt aku...Dia mmg sahabat yg baik...Dia penah ckp "apa yg aku buat tu x seberapa bbanding aku nak kwn2 aku sumer sihat n happy ika"...Ntah lah kawan...Arini rindunya aku bila tiba2 tpandang gmbr ni...

Mula tkenang bila mula2 knl ko, mula2 start rapat ngan ko, mula2 start bgosip ngan ko, mula2 start menjengket ngan ko...ko x penah lokek ilmu...X penah lokek harta sekalipun klu btl kwn2 ko dlm kesusahan...ko penah call aku bebel psl kwn baik ko xnak minx tlg ngan ko bila bapak dia sakit...ko marah btl bila kwn baik ko buat bende sambil lewa psl kesihatan bapak dia semata konon dia xnak sshkan ko...Ko mmg kwn yg baik beb...

Tp syg, mmg skjp sgt kisah kita kan kawan...berita aku dpt pagi tu, buat aku rasa mcm "agak2 r nk gurau"..Aku sndr xleh nk terima hakikat tu...Bulan Mulia Ramadhan Allah jemput ko kawan...padahal br sgt mlm tu ko bsembang ngan aku kt wasap...padahal sahur sehari sblm tu ko bgurau pulak dlm group wasap kita kejut bgn sahur...tau2 dpt berita ko pg tgglkan kami....Allah je tau perasaan aku n kwn2 kita yg lain...Xpelah kawan...Kami dh redha...Pglah dgn tenang ye....Kami tau Allah syg ko lebih....

Skrg dh hampir setahun pun ko tgglkan kami...tp ttp terasa mcm ko ada je tgh gelak2 lawak2 sama2...kenangan ngan ko x penah kami lupa...Dan xkan kami lupa...Semoga ko terus tenang di sana bsama Penciptamu kawan...Kami x putus mdoakan ko dlm setiap bait doa kami...Aku, Ina, Dona, Am, Yus, Isa ttp akan terus kenang ko...Sungguh...aku rindu....



*Salamesrabadingatan

0 comments:

 
Jaga Hati Hiasi Peribadi Blogger Template by Ipietoon Blogger Template