Wednesday, 23 September 2015

7 tahun dah

Arini 23 sept...Genap 7 tahun dah princess aku yg sulung ni...Skjp je masa tu bjalan kan...Rasa mcm baru je doc belah perut aku kuarkan dia....Mcm br je aku tahan panas ati sbb nangis dia yg bpanjangan tu...Sumer mcm baru...Alhamdulillah, Allah amanah dia pd kami sekeluarga...Amanah besar yg perlu aku dan Mr Perfect pikul sepanjang kehidupan puteri kami tu....

muka bajet cute...hai besar dh


teman gaduh ngan adik

Wlupun dh besar mcm ni, aku tetap rasa mcm anak2 aku baby2 je lg...Mcm x blh lg nk lepas dorg ke mana2 sndr...Ntah lah....Aku je yg lelebih cmtu kot...Org lain steady je aku tgk...Ibu doakan kakak berjaya dunia dan akhirat....Jd anak yg solehah...Tinggi keimanan kpd Allah swt...Taat pd ibu bapa dan hormat org tua....Jd contoh yg tbaik utk adik2 (eh adik2 ke...mcm nk btambah je ye)....Ibu abah sayang kakak....

*salamesrabadingatan

Tuesday, 22 September 2015

Hoyeeee....Blog kite dh baru...Punyalah lama bersarang mende alah ni....Akhirnya tukar baru jugak baju dia...Ni xtau lah berapa lama btahan...jgn gigih tukar baru lps tu perapppp lagi...hisshh minx jauh lah...rerajin ckit ye kyong update2 tu...jgn dok belek tgk blog org je...blog sndr ntah dh nak naik basi....


haaa...ni muka lama
taraaa...ni baju baru sayeee...


Oklah...nak sambung belek2 lagi apa yg patut...korg klu baca nnti komen eh..klu santeekk, ckp klu x santeekkk, diam buat x tau je...xoxo

*salamesrabadingatan

Friday, 9 May 2014

holiday

semalam....tgh dok syok2 bwk keta br amik bebudak ni blk skolah, anak kyong di Irdina bukak mulut...korg tau apa yg dia ckp..."ibu, jom kt pg LEGOLAND"...aiyo....tepuk dahi jap...dia ajak g tpt mahal oi...tkodu mokcik kjap...ntah mana2 info dia dpt psl legoland tu...huhu...dh sememangnye dia kompom2 xtau psl holiday blh ajak kyong g Legoland...blk umah pun lagi skali dia ajak abah dia g Legoland...sampai abah dia dok tanya kyong "mana dia tau psl Legoland"...mmg sah2 lah jwpn kyong 'xtau' kan...dia nk bajet kyong lah yg ajar anak dia tu...sory eh...i pun x terpikir nk g sana tau...

so, jwpn yg kyong blh bg kt bdk kechik tu, "nnti ye..tggu lps kt balik dr Terengganu"...kos nk g Ganu ni pun dh brapa..nk ke Legoland lglah bnyk nk kene standby nak oi...tp xpelah...In Shaa Allah ada rezeki nnti kt pg ye...kecek abah slalu...hehehe...dan lelebih2 ckit..hahahahaha.....ibu blh tumpang syok...

tu lah anak2 kan...tp sejak smlm, dh timbul dlm ati kyong yg anak2 kyong dh besar...dorg pun dh pndai mentafsirkan perasaan dorg ....dan kyong percaya, jika kyong buat apa2 atau bwk dorg ke mana-mana, dorg mgkin akan lebih dpt menghargai dan merasai pengalaman dorg yg tersendiri...so,kyong dh cuba semat dlm ati, akan ada percutian family dlm setahun..sekali pun jadilah wlupun dlm negeri kan...biar anak2 rasa seronok...bdk2 ni bkn pndai nk minx lelebih...kt je yg start mengajarnya...jadinya, ajar yg dkt2 dululah...heheheh...cut bajet ckit...almaklumlah, ibu korg ni bkn gaji beso pun...ciput je buat ckup makan minum nk idup...nk lebih ngan abah r...hahahaha

*salamesrabadingatan

Thursday, 8 May 2014

apo bondo eh ni??

hai korang...

sekarang ni kyong giler main mende alah ni pulak...mesti korg penah dgr kan?? 'Apo bondo Eh Ni??'...dan kyong tgk ramai gak kwn2 kyong yg dok main mende alah ni...nk tau buktinya, belambak kt FB dok kuar soalan menanya ape mende nye jawapan2 soalan ni...termasuk r kyong...yg bestnye game ni, klu mmg agak ssh nak jwb, blh terus tanya geng2 kt fb apa jwpnnye...siap kuar gmbr2 skali utk kwn2 bantu..kwn2 kyong yg dh giler kan mende ni pun kdg2 dok wasap tanya ape jwpnnye...

yg kdg2 menyakitkan ati tu, bkn ati kyong je, ati dorg2 ni skali...ade ke patut clue yg dia bg ntah hape2...mcm x relevan je...tp bila dpikir2 blk, klu sumer nk bg yg mudah, payah r kan...kompom xde thrill...haa...so, kyong pun nak ajak r korg2 yg belum main, meh join asah minda korg...yg mana yg dh main n dh jauh giler....sila2 lah bg jawapan kt kyong eh...x baik smpn sorg2...kene share..hahaha...

oklah, nnti kite citer lg ek..nk smbg perah otak lg ni...arrgghhhh....

*salamesrabadingatan...



ni lah mainan yg konon2nye mencabau bebenau...

Tuesday, 6 May 2014

kehilangan

sedih, sebak, pilu, teringat-ingat...itu yg mampu kyong nyatakan tentang perasaan kyong bila pg2 lagi smbl drive, dok dgr radio yg membawa topik 'kehilangan'...serius, kyong masih lagi sgt2 terasa dgn kehilangan adik kesayangan kyong bsama suami dia...mcm x blh nk percaya bende tu tjadi...dan serius, dlm hati masih terasa2 mcm dorg masih lagi ada di muka bumi Allah ini...

masih tkenang2 peristiwa yg blaku tu...dlm sekelip mata, dan tanpa di duga2, berita pemergian arwah btl2 menyentap hati kyong....Allah sayangkan dua2 sekali...Allah ambik dua2 sekali...perginya dorg meninggalkan amanah yang sangat besar buat kami...ANAK....itu tggungjawab kami sekarang...menjaga dan mendidik anak itu smpi menjadi sebaik2 manusia...In shaa Allah....

Ya Allah, Kau permudahkanlah dan sempurnakanlah urusan yang telah diamanahkan pada kami...dan Ya Allah, Kau tempatkanlah kedua2 buah hati kesayangan kami itu di syurgaMu bersama kalangan orang2 yang beriman dan sentiasa Kau rahmati....AMINNNN.....

#rindu sangat2
#RidhwanAminah080414

*salamesrabadingatan

Monday, 17 March 2014

MH370

dh jd fenomena skrg kan...kehilangan pesawat MAS MH370....bermula 8 mac aritu, smpi skrg itulah berita sensasi nye...semua tertanya-tanya dan tnanti-nanti MH370 tu...kyong pun x tlepas...wlupun semua yg terlibat dalam pesawat tu xde kene mengena lgsg ngan kyong....tp x dinafikan, sikit sebanyak ttp mengganggu emosi kyong....kdg2 timbul rasa sebak bila tkenangkan keadaan mereka yg ade dlm pesawat tu...mmg menakutkan dan menyedihkan...klu kyong, kyong tau kyong x mampu nk hadapinye klu kene kt kyong...mau meraung melalak je keje teman ni...huhuhu....

mudah2an semua persoalan ini dapat dirungkai....sama2lah kt berdoa agar semuanya dipermudahkan dan dapat diselesaikan...Amin......

*salamesrabadingatan*

Wednesday, 26 February 2014

hobi

sumer org ade hobi kan...kyong pun ade gak..tp kali ni bukan nk citer psl hobi kyong...tp nk citer psl bende yg mmg kyong x suka lgsg nk buat...MEMANCING...itu hobi laki kyong...tp bukan kyong...mmg menyampah btl kyong nk abis2 masa ngan hobi yg ntah pekebende ni...tp nk jd citer, ntah mcm mana leh saje je ngikut laki g menyetelkan hobi dia tuh...huh...

aritu dia saje ajak kyong ngan anak2 g semenyih...mancing kt 'Fish Valley' klu x silap kyong r...lupa dh pun...gmbo pun x snap papan tande dia...tp kyong ade snap r beberapa gmbr lain...tp tpt ni bg kyong best r jugak...bayaran dia murah je...RM7 je...ko mancing r brape lama pun...dr 7 pg smpi 7 ptg...haaa...x muntah ko nk menunggunye...tp laki kyong mancing dr kul 10 smpi kul 1 je...nmpk kejap kan...tp untuk org yg mcm kyong yg anti memancing ni, huh, mcm lame bebenor teman rase...

dr x suka n mcm muncung ckit, lama2 hati jd seronok dgn kwsn dia yg redup giler...dlm musim yg ala2 kemarau ni, kt c2 masih rasa tenang...angin dia jgn cakap lah...sentiasa bertiup...sgt best...anak2 pulak cbuk2 gak nk memancing...n yg lagi best, dpt gak ikan wlupun 4 ekor...kiranya br smpi kjap2 dpt ikan...jd perhatian lah kan...glamer mak jemah kejap...
  
atas tu ade restoran besar...tp cina punye...

























ktorg ddk kt tpt yg redup ni lah...tenang giler...

haa...ni tukang cbuk...org memancing snyp2..dorg 'havoc'..
bg kyong ok r...dr x suka tp masih blh tggu...nak2 lak dpt ikan...budak2 pun nmpk seronok je...dpt blaja bende baru lak tu...bukan baru ape pun...cuma belajar kenal 'pokok semalu'...n tau yg pokok ni sgt malu...hahahaha...pastu dok nk kerjakan pokok tu jelah...nk suruh pokok tu tersipu2...

ni ecah...kira ok sbb nk guna tgn je..yelah, bukan sakit pun kan...
tp yg ni penakut...bukan kata nk pegang pkai tgn...nk ddk dkt pun x berani...padahal dia lg besar dr adik...
poyos...

tgh2 dok tggu mancing tu...dtg r keta kyong...debar dtg nk jmput...ko hado???hahaha...cina dtg beramai2 nk jamu selera kt restoran...ade ke parking dpn kyong...buat i telan air liur je...huhuhu...

keta baru i hokey...
ikan yg 1st...tp yg lain2 pun x amik...dpt terus lepas blk...
yey...yey...dh dpt ikan...jom balikkkkk...x sabor nk cari nasik....lapooo....

*salamesrabadingatan*
 
salamesrabadingatan Blogger Template by Ipietoon Blogger Template