Wednesday 28 December 2016

Allah sayangkan dia

Innalillahiwainnailaihirojiun....Itu yg tluah dr mulut aku bila pagi2 dpt berita x happy mcm ni...Pagi2 dpt wasap dr member bgtau wife pd member sorg lagi meninggal...Serius aku mmg tkejut giler...Lagi terkejut bila aku tau dr orang lain...Dan pemergian tu dh 2 hari berlalu....Knp bkn dari dia sedangkan dia sendiri terlalu rapat dgn aku...Tp btllah kata dia, dia sndr x blh nk pk apa n x blh nk ingat sapa dh bila bende tu terjadi...Btl, klu aku pun  xtau apa lak yg akan jd kt aku sbb aku x rasa apa yg dia rasa...Takziah buat Zakaria aka Z aka Pokya atas kehilangan isteri tercinta bsama anak tersayang...Allahuakbar, besar ujian yg Kau berikan pada dia...Percayalah Z, Allah sygkan dia dan sygkan kau..Sbb tu dia turunkan ujian ni utk kau...

Pagi2 aku dh kacau n wasap kau nk tanya hal sebenar...Sedih, itu yg mampu aku ucapkan bila kau luahkan semuanya....Pemergian isteri tercinta dalam keadaan yg tiba2...sekaligus pergi bersama anak dlm kandungannya...Allahu Rabbi...Baby yg bakal lahir dalam tarikh lg dua mggu je...Kau ambil bsama ibunya...Hanya Allah yang Maha Mengetahui...Ketahuilah sahabat, betapa sygnya Allah pada mereka berdua...Kau kene kuat Z..Kau kene kuat demi anak sulung kau yg dia tgglkan....Itulah saja permata hati bukti cinta kau dan dia...Aku tau kau rapuh...Mcm yg kau ckp "X sedia lagi nk tgglkan kubur arwah"....Aku faham betapa sygnya kau ngan dia....Aku x rasa dan x alami apa yg kau rasa...Tp, aku sgt2 berharap agar kau x terlalu ikut perasaan....Ingatlah yg anak kau masih memerlukan kasih sayang dan perhatian kau....Dia sendiri pun dh xde sesiapa selain dari kau....Aku tau kau kuat dan mampu bertabah harungi semua dugaan utk kau ni...

Makan minum kau pun dh x terurus...dh dua ari kau ckp kau x makan...Hanya bgantung dengan minum air....Kau x blh mcm tu Z...ingat anak kau...Jaga kesihatan kau....Klu kau sakit, sapa nak tgkkan anak kau...Ingat kau masih ada dia yg sgt2 perlukan kau....Kami kawan2 kt sini semuanya bersedih atas apa yg berlaku kt kau...Kami akan sentiasa mendoakan agar arwah ditempatkan dikalangan ahli2 syurga...Amiinn...Teruskan hidup kau dengan anak tersayang....Semailah rasa cinta dan sayang yg sama pada anak kau sepertimana ibu dia menyayanginya...Banyakkan berdoa dan sedekahkan AlFatihah pada arwah...Doa2 kita yang menjadi bekal untuk dia di sana...Al-fatihah......

xoxo...Salamesrabadingatan

0 comments:

 
Jaga Hati Hiasi Peribadi Blogger Template by Ipietoon Blogger Template