Thursday 21 February 2013

chinese raye, kite pun raye...

Hi korang....

lama dh aku x taip2 kt blog ni...yelah, cuti lama sempena Chinese New Year kan...dan kebiasaannye, kbnykkan smbutan perayaan kt negara kita ni mesti melibatkan semua kaum...dan yg selalu terlebih merayakan org melayu kita lah...hehehe...hmmm, aku pun samalah...cuti raya cina ni kerajaan negara kita ni bg penambahan cuti 2 hari je....tp aku siap tmbh lg 3 hari lg termasuk sehari emergency leave...nak merayakan chinese new year la katakan...

alhamdulillah cuti hari tu perjalanan pergi n balik aku ke semua destinasi yg aku n keluarga tuju, semuanya berjalan lancar...sepanjang seminggu cuti tu, bjalan sakan r aku sekeluarga ke utara semenanjung Malaysia...mula2 kami ke rumah makteh Mr Laling aku kt Batu Gajah...anak dia yg no 3 tu kawen...majlisnye mcm biasa r start dlm kul 11 hingga 5 ptg...tp kami yg dr bangi ni smpi tepat pkl 5 ptg...bukan sengaja dtg lewat tp...jem nye jalan, Tuhan je yg tau....bayangkan aku kuar je tol Jalan Duta terus stop...bergerak yg mcm kura2...n cuba korg bayangkan nk kuar ke persimpangan Rawang mengambil masa 2 jam dr Jalan Duta...pergh....mmg berasap r dlm keta...dh tension cmtu, aku n Mr Laling pun amik r keputusan ikut jalan lama jelah...Alhamdulillah ok...n aku nmpk jln lama lg laju blh gerak dr jalan highway...dengan senang hatinye kami meneruskan perjalanan...tp seronok aku tu x lama...kami stuck semula kt Bidor...x tau sbb ape keta slow giler...last2 kuar blk jalan highway yg nmpknya dh semakin lancar wlupun keta nmpk bnyk...tu yg smpi batu gajah kul 5 tu...bayangkan brape lama aku ddk dlm keta dr bangi kul 10.30 pg smpi lah kul 5 ptg...kematu bontot...

selain dr Batu Gajah, aku sggah tido umah nenek aku kt Taiping...mmg biasa r klu nk blk Kedah, wajib sggah umah nenek...tido semalam n esok pg2 lps sarapan terus gerak g umah kakak Mr. Laling kt Bukit Mertajam...MIL n Fil aku sumer ade bkumpul kt umah dia...adik2 ipar aku pun ade...planningnye nk g mandi laut kt seberang pulau...mana lg Batu Ferringgi lah...siap2 sumer bekalan makanan n pakaian,kami pun gerak r g ke Pulau Pinang...lalu jambatan je, x naik feri pun sbb nk jimat masa...smpi je mmg terus terjuuunnnn...hehehe...dh lama x terjun laut kan...slalu klu pg bwk anak, mak xleh nk sonok2 sgt...ni sbb adik bradik ipar sumer ade, blh r tlg tgkkan anak...mmg hapy r...

lps sonok mandi manda, kami pun gerak r plak g Bukit Bendera...selama aku idup, mmg x penah aku jejak kaki ke Bukit Bendera ni...ni lah kali pertama...pengalaman yg mmg best n x dpt nk dilupakan...dlm cuti2 raya cina aku ni jugak, aku turut jejakkan kaki ke Pulau Langkawi...tingin sgt nk pg sbb dh lama giler x g sana...so, Mr. Laling aku bwk lah jugak bini dia ni...kt situ pun mcm2 aktiviti yg kami lakukan...mmg best n x sia2 pg...sbnrnye bnyk tpt2 menarik kt Malaysia ni...kt je yg kdg2 xnak jelajah kan...

so, tu je dulu citer aku...sbnrnye bnyk lg nk citer tp bos aku pggil lak...hehehe...maklumlah update kt opis...ni pun bnyk ralat sbb lama sgt x update, rasa rugi lak...post akan dtg aku citer lbh terperinci ttg percutian aku yg x seberapa tu ye...bye korang...


*salamesrabadingatan*

0 comments:

 
Jaga Hati Hiasi Peribadi Blogger Template by Ipietoon Blogger Template