Wednesday 6 February 2013

Dah Jadi Kebiasaan Mulut

Hii korang...

Setiap manusia di dunia ni mesti ade tabiat dan kebiasaan yg tersendiri kn...ape yg aku nk kongsikan kt sini arini bukanlah mengenai tabiat sgt sbnrnye...aku nk citer ttg kebiasaan yg sbnrnye selalu kt lakukan tp mgkin x berapa ramai yg sedar ttg perkara tu...

penah x korang dgr atau sebut ttg Ridsect, Colgate, Kodak dan ade beberapa lg yg aku dh x ingat dh. mesti korg penah dgr n selalu guna kan?....yg aku nk citer kt cni, slalu klu kt pg kedai ke, supermarket ke, ape2 jelah kan...kt mesti akan gunakan perkataan2 ni klu nk brg2 yg berkaitan kan...contohnye "nak beli colgate"padahal guna yg 'Darlie' atau 'Fresh & White'...atau "nak beli Ridsect" padahal nk yg jenama 'Fumakila' kan...atau klu nak lg sedap ayatnye mcm ni "tlg belikan sabun Dinamo tp yg Breeze punye ek"....hmmm...dh biasa pkai yg botol besar mcm Dinamo kan.....

Hmmm....itulah lumrah yg selalu kt lalui kan...sbb dh terbiasa kuar kt mulut...so terus jd amalan kan...percayalah, dlm waktu kt sebut tu, mesti x terpikir pun ttg semua tu kan...main seeebut je...hehehe..xpelah...jnji kt semua hapy dlm jalani kehidupan sehari...cukup utk kali ni...bye... "ade sesiapa nk beli Colgate dr saya tapi jenama Winzz keluaran CNI"....hehehehe(promote r plak)...


*salamesrabadingatan*

0 comments:

 
Jaga Hati Hiasi Peribadi Blogger Template by Ipietoon Blogger Template